Mądrość, piękno, wartość życia


Książki Bożeny Kamionki: "Południowe impresje przyłapane w między-czasach", Warszawska Firma Wydawnicza, 2017 rok, „O dobroci zaklętej w miliardach okruszków nadziei”, Warszawska Firma Wydawnicza, 2013 rok, „Rezonanse aksamitnych miłości”, Warszawska Grupa Wydawnicza, 2016 rok i „Dzienniczek uwag autorki od czterech boleści i jednego na końcu wiersza”, Wydawnictwo Sorus, 2018 rok.
Bożenę Kamionkę odkryłam na Facebooku. Spośród tysięcy innych to właśnie jej wpisy przykuły moją uwagę, później starałam się żadnego przez przypadek nie przeoczyć. Wtedy jeszcze nie wiedziałam, że pisze książki, a gdy je przeczytałam, doszłam do wniosku, że powinny się znaleźć w obowiązującym kanonie lektur szkolnych.
Bo każdy młody – i nie tylko młody człowiek – powinien mieć możliwość przeczytania i głębokiego zastanowienia się nad treściami, które przekazuje nam Autorka. Z jej pięknych tekstów biją szczerość i skromność, bez dydaktyzmu, zadęcia, udawania czegokolwiek, pudrowania rzeczywistości. Napisane kunsztownym językiem, pełne ciepła i niesamowitej, głębokiej mądrości. To sama, czysta, życiowa prawda. Pełne umiłowania życia, wdzięczności za każdy drobiazg, uważnego dostrzegania urody świata, bez zamykania oczu na jego ciemniejsze barwy i braku zgody na zło. Nie da się ich przeczytać szybko, trzeba się zatrzymać i pójść śladem spisanych przemyśleń, dodając do nich swoje własne. Niezwykle wartościowe, czarowne, inne niż wszystkie. Jakby się prowadziło długą, spokojną rozmowę z mądrym i pięknym człowiekiem. Wspaniała pisarka Bożena Kamionka - dziękuję.

Komentarze

Popularne posty